Thursday, 12 February 2015

Pemergian Tuan Guru Nik Abdul Aziz

Assalamualaikum....

Innalillahi wainna ilaihi roji'un. Perginya seorang pejuang sunnah yang disegani. Bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Seri Bentara Tuan Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat. Walaupun tidak pernah bersua muka tetapi auranya tetap boleh dirasa. Perjuangannya, pengorbanannya, ilmunya, sabarnya. Sebab daripada kecil aku sudah mendengar kehebatan beliau dalam mentadbir negeri Kelantan.

Walaupun hanya boleh melihat dari jauh, tapi rasa sedih yang teramat sangat. Aku lebih memikirkan apa nasib Pas selepas ini. Aku tak kata Pas akan lebih lemah selepas pemergiannya tapi aku sedih sebab bagi aku pengikutnya dalam parti politik hanya bersatu dengannya dalam perjuangan politik tapi bukan dalam cara memahami agama. 







Jangan cakap aku taksub pulak hehe....ini bukan taksub tapi nak bg antara wasiat beliau semasa beliau hidup.

p/s: Selamat beramal

No comments:

Post a Comment